Apel către corviniști! Citiți cu atenție și trageți concluziile

Apel către corviniști! Citiți cu atenție și trageți concluziile

Text de Emil-Sebastian Popescu


Corvinistule, ia-ți cafeaua, alocă-ți circa 3-4 minute, citește și ia decizia pe care o consideri ca fiind cea mai bună pentru clubul tău.
Am mai avut o postare pe subiectul acesta acum câteva luni, imediat după meciul din Cupă cu CFR, iar mulți, la momentul acela mi-au sărit la beregată pentru că ori n-au înțeles, ori n-au crezut, ori nu-și imaginau ce bucurii poate aduce echipa asta. Încă, foarte mulți nu înțeleg că bucuriile acestea, ca să vină cât mai des și la un nivel cât mai ridicat, au nevoie de susținere, au nevoie de bani.

În continuare susțin că un club sănătos este un club care are mii de abonați. De ce abonamente și nu bilete? Pentru că în primul rând, clubul încasând în avans, are certitudinea unor sume de bani și își poate pregăti strategii, plăți ș.a.m.d..
În al doilea rând, este vânzarea de publicitate, plus încasări din activități conexe etc..
În al treilea rând, automat anumite segmente de business din oraș (HoReCa de exemplu) se vor dezvolta și ele. Adică va fi o creștere și pe orizontală, dar și pe verticală.

Având toate acestea, teoretic trebuie să ai mai mulți sponsori, adică bani, iar un departament bun de vânzări și marketing îți poate atrage mai mulți sponsori. Unii cu sume mai mari, alții mai mici, dar toți contribuie la bugetul echipei.
Bun, ca să fie mai ușor, haideți să ne “jucăm” puțin și vreau ca fiecare dintre noi să fie pentru câteva clipe big-bossul unei companii. Tu ca big-boss, ți-ai asocia imaginea firmei cu o echipă care meci de meci are mii de abonați? Ți-ai asocia imaginea companiei cu o echipă care apare la TV, la știri, în presă scrisă și care face audiență, dar și content și trafic în social media? Îți zic eu că da. De ce? Pentru că tu la rândul tău câștigi din publicitate, crești vânzările, automat și încasările, câștigi poziționarea firmei pe piață, câștigi o masă mare de suporteri etc.
Bun, hai să mergem mai departe cu exercițiul de imaginație. Televiziunea care deține drepturile TV are de transmis X meciuri/etapă, iar la fiecare etapă are de ales pe cine transmite în prime-time (segmentul cel mai vizionat), oare pe cine credeți că va alege pentru prime-time? O echipă cu 100 de spectatori sau o echipă care are 10 mii de abonați/suporteri/meci și care îți mai joacă și spectaculos și îți face și performanță?
Vă zic eu că vor alege echipa cu mii de abonați. De ce? Pt că televiziunea face puncte de rating și vinde, vinde publicitate, vânzând publicitate, automat câștigă bani, iar tu ca echipă fiind în prime-time, automat vei vinde și tu tot publicitate (dacă știi cum să o faci), plus că vei încasa și din drepturile TV.
Ok, acum să încheiem exercițiul de imaginație și să revenim la realitate.
Ce înseamnă costul unui abonament pt un sezon întreg?
Înseamnă ± cam cât costul combustibilului și/sau cafeaua, sandwichul ori berea pentru o singură deplasare la unul dintre meciurile jucate de ai noștri vara asta la Sibiu. Adică mai nimic.
Ce înseamnă pentru club?
Mult, foarte mult, iar calculul este extrem de simplu. Păi dacă ne adunăm vreo 10 mii de abonați x 230lei/abonament (raportat la costul de anul trecut) = 2.300.000 lei, cam €460 mii, încasări doar din abonamente, la care se mai pot adaugă sumele despre care spuneam mai sus, iar într-un scenariu optimist, clubul poate încasa ușor peste 5-6-700 mii de euro, poate chiar mai mult dacă lucrurile se mișcă repede, bine și cu cap.
Ok, nicio echipă de pe planeta asta nu a avut doar victorii, dar orice echipă iubită de suporterii ei, orice echipă cu ștaif și care se respectă, întotdeauna are abonamentele sold out și doar circa 5% sunt bilete, la care prioritate de cumpărare au tot abonații pentru membrii familiilor sau prietenii lor. Dacă chiar vrem să fim altfel, dacă chiar vrem să fim ca o adevărată echipă, trebuie să fim cu abonamentele la purtător.
Tare mi-ar plăcea să văd cum vă înghesuiți, înjurați, huiduiți și vă dați peste cap să prindeți un abonament, exact cum o făceați la meciul de cupă.
Hai, vă pup și spor la abonamente!
Forza Corvinul!

Recomanda

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.