Astra Film Festival ne-a invitat miercuri seară la un nou exercițiu de reflecție. În cadrul DocTalk-ului Femeia târguită versus femeia bărbat, moderat de Mirela Nagâț, invitații Mihaela Miroiu, Roxana Dumitrache și Radu Vancu au dezbătut asimetria de putere și de respect între rolul femeii și al bărbaților în societate, au analizat schimbările petrecute în ultimele decenii și au explorat diferite căi pentru combaterea inegalităților de gen ale prezentului.
Ziua de miercuri ne-a adus povești care au stârnit curiozitatea publicului și au deschis orizontul, masterclass-uri noi, un super concert Carolyn Hume și Paul May și discuții cu regizorii filmelor din competiție: Anelise Sălan (Interzis – premieră mondială), Paula Ďurinová (Omagiu pentru un apartament – premieră națională), Rabelle Ramez (Hoda – mamă pe lista de așteptare – premieră mondială), Raphaël Venayre (Sfârșit de vacanță – premieră națională), Ioana Grigore (Leo Records: Doar pentru prietenii noștri – premieră mondială), Daniel Țicu (Toată ziua-i noapte – premieră națională), Olha Zhurba (Cântecele pământului care arde – premieră națională) și Adrian Dohotaru (Moartea lui Iosif Zagor).
De o sesiune plină de inspirație s-au bucurat și studenții și cadrele didactice participante la DocStudent HUB, noul program de formare pentru studenții la film, dezvoltat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București și Astra Film Festival. În fiecare zi, aceștia iau parte la workshop-uri, masterclass-uri și activități practice din domeniul artei, producției, distribuției filmului documentar.
Astra Film Festival continuă până pe 27 octombrie cu proiecții valoroase, multe în premieră mondială și națională, dezbateri, concerte și multe alte surprize.
Ce puteți vedea astăzi la Astra Film Festival?
Ziua de joi, 24 octombrie, aduce la Astra Film Cinema proiecții ale uinor filme precum Cântecele pământului care arde (r. Olga Zhurba), Între tăcere și păcat (r. Diana Nicolae), Interzis (r. Anelise Sălan) și Leo Records: Doar pentru prietenii noștri (r. Ioana Grigore). Tot aici, Nu sunt tot ce-aș vrea să fiu (r. Klára Tasovská)/Competiția Voci emergente ale filmului documentar, film care explorează parcursul biografic și artistic al artistei cehe Libuše Jarcovjáková.
O perspectivă inedită ne oferă și Mirajul Occidentului (r. Apolena Rychlíková)/Competiția central și est-europeană, în care o jurnalistă din Cehia se infiltrează incognito pe piața „forței de muncă ieftine” din Europa de Vest și începe să lucreze „sub acoperire”, mai întâi ca muncitoare la o fermă de sparanghel în Germania, apoi ca menajeră la un hotel din Irlanda și, în cele din urmă, ca îngrijitoare de bătrâni în Franța. Filmul va fi proiectat în premieră națională Filarmonica de Stat Sibiu – Sala Thalia.
Tot la Thalia va avea loc în această seară un DocTalk așteptat: Estici în Vest, moderat de jurnalistul Cătălin Striblea și centrat pe migrația de muncă a milioane de est-europeni, care merg să lucreze în Europa de Vest în speranța unui trai mai bun, contribuind astfel la prosperitatea Occidentului. Discuția va fi precedată de proiecția mult aclamatului Tata, documentarul semnat de Lina Vdovîi și Radu Ciorniciuc.
După dezbatere, publicul va putea viziona și 24 de ore, în regia lui Harald Friedl, care documentează condițiile de muncă ale îngrijitorilor români din Austria. În prim-plan se află Sadina, o femeie din Vulcan, care își dedică ziua întreagă îngrijirii neîntrerupte a Elisabetei, o bătrână austriacă imobilizată la pat.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.