„România din nou pe șine“, dar mai mult pe lîngă

„România din nou pe șine“, dar mai mult pe lîngă

de Vlad Dumitraș, Cotidianul


Într-o zi de marți dimineața pe la ora 09:00 (neobișnuită oră pentru evenimente importante), a avut loc Conferința „România din nou pe șine” într-un cadru extrem de restrâns și în care s-au dezbătut probleme legate de transportul feroviar, cu precădere transportul de călători din țara noastră, aflat într-o stare de vai și amar.
Cu o zi înainte, respectiv luni 9 septembrie, pe un post de televiziune, actualul ministru al Transporturilor a participat la o dezbatere pe tema transporturilor în general, unde Sorin Grindeanu a prezentat programul său de construcție a autostrăzilor și unde s-a dovedit a fi suficient de bine informat. A și prezentat o stare exactă și la zi a situației pe șantierele țării. Ne-a atras atenția faptul că a vorbit mult și laudativ despre o firmă de construcții românească, firmă care deține cele mai mari contracte, pentru aproximativ 350 km de autostradă și drumuri modernizate, și despre care spunea că este firma cea mai performantă, depășind alte companii cu renume internațional și branduri sonore. Se întâmplă foarte rar ca un om politic de la noi să laude o firmă românească, majoritatea celor românești avînd parte doar de critici atât din partea funcționarilor statului, cât și din partea presei autohtone.
Firma cu pricina este patronată și condusă de Dorinel Umbrărescu care într-adevăr își merită laudele.
Umbrărescu a ajuns în acest stadiu datorită faptului că la un moment dat cineva i-a acordat încredere, iar el nu a ratat ocazia și s-a dezvoltat, conștient că succesul nu poate veni decât dacă faci exact ce trebuie și când trebuie. Iar Umbrărescu a făcut.
Ca o prefață, în cadrul emisiunii televizate, ministrul Sorin Grindeanu a promis că va fi prezent și la Conferința menționată mai sus. Din păcate, nu a dat nici un semn și nici nu a ajuns.
Erau de față câțiva reprezentanți din mediul privat dornici să-l întîlnească pe ministrul cu preocupări de susținere a performerilor autohtoni. Au participat doar un ministru al Fondurilor Europene și un secretar de stat de la ministerul condus de Sorin Grindeanu. Ministrul plin -ioc!
Discuțiile aici s-au purtat în general pe zona feroviară și, cu toate că ministrul a lipsit, a fost formulată ideea că n-ar strica să încerce și el sprijinirea consolidării unui Umbrărescu în domeniul feroviar. România are o istorie și performeri în materie și aici lucrează producători români care pot ajunge din urmă firmele celebre. Au nevoie doar de puțină încredere și de capital. Din nefericire, încheierea unor contracte de fabricație și achiziție pentru rame electrice cu firme mari din Europa, la prețuri exorbitante (precum cele din momentul de față) pentru ca apoi acestea să fie subcontractate în țări din lumea a 3-a, cu performanțe tehnologice modeste, nu este o soluție.
Declarația prim-ministrului privind susținerea industriei ar trebui să se materializeze cumva, nu să rămână ca multe altele în stadiul de speranțe și promisiuni.
În loc de diverse ajutoare acordate după diferite forme de selecție, pe bază de relații sau simpatii, care nu vor duce la nimic bun, guvernul României ar trebui să creeze un fond de garantare pentru firmele angajate în marile proiecte ale țării astfel încât acestea să nu rămână doar subfurnizori pentru cei superdezvoltați, executând lucrări pentru prețuri de nimic.
Asta ar fi o adevărată politică economică, nu cea de declarații făcute în emisiunile de seară!

Recomanda

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.