TAROM-ul dă din coadă

TAROM-ul dă din coadă

Compania națională de aviație se poartă ca un cetățean furios pe politicieni. Dă din coadă și se răzbună, îi ridiculizază și îi umple de ridicol.

Delagația României care trebuia să ajungă la Paris de unde să se îmbarce pentru New York la Summitul NATO s-a făcut de rîs. Zborul de Paris s-a anulat și pentru a nu întîrzîia la Summitul NATO a fost transportată cu o aeronavă militară Spartan. Singura dată cînd președintele Iohannis voia să călătorească „alături de popor”, e drept, la clasa 1, s-a dus pe copcă și alături de miniștrii Apărării și de Externe, însoțiți de generali au urcat în aeronava militară să nu piardă „trenul”. Presupun că nu au urcat pe lăzi de muniție, nu și-au pus căști și nu au luat cîte o parașută în spinare!

Am putea zice că TAROM-ul își dă arama pe față exact cînd ministrul Transporturilor din Arabia Saudită se afla la București în chestiuni care privesc și TAROM. Să fie o întîmplare? Sau haosul are o legătură și cu deja pomenitele tensiuni între premierul Marcel Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu?

Duminică spre luni, s-au anulat trei curse spre Orientul Mijlociu. N-au mai plecat zborurile de Aman, Beirut și Cairo pentru că trei piloți s-au declarat indisponibili.

Toate necazurile au venit în casacadă. Dimineață, alte zboruri cu destinații europene și naționale s-au anulat. Pe Aeroportul Henri Coandă, lucrurile sunt cam albastre. Cei care au ratat cursele de Orientul Mijlociu dorm pe jos și înjură. N-au alternative. Și călătorii pentru destinațiile din Europa se agită. Criza de piloți și revendicările salariale își spun cuvîntul. Un amic, prieten cu cîțiva piloți, îmi scrie:

„Cornele, a început balul la TAROM.

În seara aceasta (n.red- duminică), situația la Tarom se prezintă astfel:

  1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul

– Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar

– ATR are cu mai puțin 22

– Airbus, la fel

  1. Majoritatea piloților din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente.
  2. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.
  3. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024, totuși.
  4. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.
  5. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabile. Pasagerii celor 3 curse anulate: Cairo, Beirut și Aman îi recrutează Tarom.

Pe cei veniți din alte destinații cu escală la Otopeni îi va caza pe banii companiei. Să vezi haos mâine dimineață cu ATR-utile!

Să vedem pe cine vor alege “regina balului”!

Să fie Grindeanu oare?

Pilotul comandant al cursei de Baia Mare de azi s-a declarat inapt medical așa încât din lipsă de piloți de rezervă nu se știe dacă va fi făcută cursa.

Și este primul inapt la această oră. Dacă nu se face cursa de Baia Mare nu are cum ajunge echipajul de Boeing care trebuie să facă mâine charterele Baia Mare – Antalia – Târgul Mureș Antalia – Otopeni! Efectul în cascadă ! Dacă astăzi nu se termină cascada nu se vor mai putea de mâine recruta pasagerii pentru ca se închide sistemul interline.

În plus, acum pasagerii sunt furioși rău!

La cursele charter companiile de turism plătesc înainte transportul turiștilor.

Acum nu există avioane libere la concurență dacă TAROM-ul anulează cursele.

Politicul a făcut haosul cu „specialiștii” aduși în TAROM, politicul să o rezolve. Dacă are cu cine! Dacă nu, să zboare ei! Ca tot spunea Seidler să ia pensiile piloților că sunt nemeritate și nesimțite”

Una din sursele de posturi și învîrteli din Ministerul Transporturilor, principala sursă de bani pentru lumea politică românească, se clatină și este la un pas să capoteze.

Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.