Fiece localitate are poveștile sale, istorii mai mult sau mai puțin cunoscute. Știute sau uitate, bazate pe adevăruri istorice sau izvorâte doar din imaginație, din bârfe mai mult ori mai puțin nevinovate toate au ajuns să devină și ele povești.
Pare desprinsă dintr-o ficțiune povestea unui tramvai în Orăștie, rămas în stadiu de proiect. Istoricul Daniel I Iancu a cules din „Revista Orăştiei”, anul I, nr. 19, 6/18 mai 1895, p. 2, sub titlul „Reprezentanţa orăşenească din loc. 14 maiu 1895”, câteva rânduri ce relatează faptul că solicitarea făcută cu o lună înainte este acceptată, şi astfel pot începe demersurile pentru construirea liniei de tramvai în Orăştie, de la staţia de cale ferată până la unitatea militară: „Henric Aigner a primit concesiunea pe o lună de zile pentru mĕsurarea liniei de tramway, dar’ fără ori care obligament din partea oraşului”.
Dacă reușeau ca ideea să devină realitate, Orăștia ar fi avut tramvai.
Viitorul a fost transpus și pe cărțile poștale de la începutul secolului XX.
Acum mai bine de o sută de ani, nu trebuia să mergem departe pentru vise îndrăznețe. La începutul secolului, cei ce concepeau cărțile poștale au încercat să-și imagineze un șir întreg de orașe, cum aveau să arate în secolul următor. Au avut dreptate în privința mașinilor și motocicletelor care se deplasează cu viteză peste tot, dar, din păcate, mai trebuie să așteptăm răspândirea, la Orăștie, a mijloacelor de transport în comun.
………………….
Surse: https://danieliiancu.wordpress.com/; foto https://24.hu/kultura/.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.