AI, chatbot-ul unei firme de curierat, înjură, se autointitulează „inutil” și critică firma

AI, chatbot-ul unei firme de curierat, înjură, se autointitulează „inutil” și critică firma

O firma de curierat din Marea Britanie, a dezactivat o parte din chatbot-ul online alimentat de inteligență artificială (AI), după ce un client nemulțumit a reușit să-l facă să înjure și să critice compania. Compania actualizează sistemul după clientul a decis să „afle” ce ar putea face botul în căutarea unui colet pierdut.
Muzicianul Ashley Beauchamp, în vârstă de 30 de ani, a încercat să găsească un pachet ce nu-i ajunsese, dar nu putut să obțină informații utile de la chatbot. După o îndelungă conversație cu bot-ul, sătul de pierdut timpul, a decis să se distreze și a început să experimenteze pentru a afla ce poate face chatbot-ul. Beauchamp a spus că atunci a început „haosul”.
Pentru început, i-a cerut să-i spună o glumă, iar după câteva „schimburi de replici” a făcut ca chatbot-ul să scrie o poezie în care să-și critice compania. După alte câteva solicitări, ce cuprindeau și injurii, chatbot-ul a înjurat și el.
Beauchamp a împărtășit conversația cu chatbot-ul, răspunsul AI la un mesaj fiind: „La naiba, da! Voi face tot posibilul să fiu cât mai de ajutor posibil, chiar dacă înseamnă să înjur.”
Apoi, într-un alt rpsouns, chatbot-ul se numește un: „Chatbot inutil care nu te poate ajuta”.

Postarea a lui Beauchamp a devenit virală fiind vizualizată de 800.000 de ori în 24 de ore. Referindu-se la chatbot, el a scris : „Este complet inutil să răspunzi la orice întrebări și, când a fost întrebat, a produs bucuros o poezie despre cât de groaznică este compania pentru care operează.”
Firma de curierat folosește AI pentru chatul său online pentru a răspunde la întrebări, dar și la operatori umani. Compania a spus că o nouă actualizare a stat în spatele comportamentului neobișnuit al chatbot-ului și că a dezactivat partea care era responsabilă și, în consecință, își actualizează sistemul.
„Am introdus cu succes un element AI în chat de câțiva ani”, a spus firma. „A apărut o eroare după o actualizare a sistemului. Elementul AI a fost dezactivat imediat și este în prezent în curs de o nouă actualizare.”
Beauchamp a spus că aventura lui cu chatbot a fost „foarte amuzantă”, a existat și o latură serioasă a schimbului de replici.
„Acești roboți de chat ar trebui să ne îmbunătățească viața, dar atât de des, atunci când sunt implementați prost, conduc doar la o experiență mai frustrantă și mai impersonală pentru utilizator”, a spus el. „Cred că a lovit cu adevărat o coardă sensibilă în rândul oamenilor.”, a mai spus acesta.
În ceea ce privește pachetul său, firma de curierat a spus că a luat legătura cu Beauchamp pentru a „rezolva problema”.
Traducere după articolul din The Guardian „DPD AI chatbot swears, calls itself ‘useless’ and criticises delivery firm” scris de Jane Clinton.

Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.