Constructorul care va realiza cei zece kilometri din autostrada Deva – Lugoj, cu tuneluri pentru urși, a început amenajarea drumului de acces în șantier. Zona este greu accesibilă, iar solul trebuie stabilizat, au explicat reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Drumul tehnologic trece printr-o zonă împădurită, iar pentru amenajarea acestuia au fost tăiați mai mulți copaci.
„Reprezentanții asocierii de firme care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, au început 𝐚𝐦𝐞𝐧𝐚𝐣𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐚𝐜𝐜𝐞𝐬𝐮𝐥𝐮𝐢 în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile. Sunt folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐭𝐞𝐡𝐧𝐨𝐥𝐨𝐠𝐢𝐜, care are o lungime de circa doi kilometri. Zona este greu accesibilă, mai ales după perioada de iarnă, pământul fiind îmbibat cu apă. Drumul tehnologic este folosit și de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget, care se ocupă cu eliberarea amplasamentului”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Lucrările la segmentul de 10 kilometri de autostradă, între localitățile Holdea (jud. Hunedoara) și Margina (jud. Timiș), sunt realizate de asocierea de firme Spedition UMB – Tehnostrade – SA & PE Construct – EURO-ASFALT. Valoarea proiectului este de 1.826.845.634 lei, fără TVA. Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au încheiat în termenul prevăzut în contract proiectarea, iar documentația a fost transmisa încă din decembrie 2023 la CNAIR, pentru eliberarea autorizației de construire.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că ordinul de începere a lucrărilor va fi emis în luna martie, iar termenul de realizare a proiectului este de doi ani. Odată ce segmentul de 10 kilometri de șosea va fi realizat, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă între Timișoara și Sibiu.
Debleuri nu tuneluri e o mica mare diferenta.
putina documentare nu strica la nimeni.